torsdag 19. februar 2015

Hedgerow jakke

Den ble da omsider ferdig denne også. Jakka Hedgerow av Ann Kingstone er en nydelig jakke og mønsteret var enkelt å forstå. For første gang har jeg felt av til raglan samtidig om v-hals ble felt og det var jeg veldig spent på, men det fungerte over all forventning.


Jakka er strikket i Rowan felted tweed og det gikk med 500 gr garn totalt. Strikket på pinne 3,5.


Tror jakka er ganske stor i størrelse for jeg la først opp i M, det er det jeg vanligvis bruker, men da jeg skulle øke ut igjen fra livet så økte jeg bare ut slik at jeg fikk str. S. Jeg så at str.M ville bli altfor stort. Selv om jeg da strikket resten i str. S så ble den i største laget og da særlig ermene, de er for vide og for lange, men ikke verre enn at den er fullt brukbar. Oppskriften er egentlig for pinne 3,25 men selv om jeg brukte 3,5 så skulle ikke det utgjøre så stor forskjell. Så for dere som har tenkt å strikke denne så er det lurt å være litt obs på størrelsen.



6 kommentarer:

Barwitzki sa...

Så veldig fint - herlig å se deg Wigdis
jeg gleder meg :-) Super kofte har du strikkt. Deilig mønsteret.
Fantastiske farger, Rowan garnet er veldig godt. Passer perfekt.
Vakker bildet fra deg :-))
Varme hilsen til deg.
Stor klem Viola

Bodil sa...

Den var heilt nydeleg, og så flotte fargar :)

Birgitte sa...

Nydelig jakke! Så fine mønsterborder og farger :)

Gitte sa...

Meget, meget flot. Skønne farver.

Knutine sa...

Utrolig herlig jakke.Tror du har valgt de fineste fargene :-)

Gro A sa...

En flott jakke og flotte farger:)Litt av en jobb du har hatt men så nydelig den ble.