tirsdag 29. desember 2015

Flere sokker

Jeg er visst havnet skikkelig på sokkekjøret, rart til meg å være som ikke liker å strikke sokker.

Det ble et par nissesokker til svigerdatter og jammen klarte jeg å lure henne. Fikk et ønske fra henne før jul om disse nissesokkene og så lot jeg som om jeg trodde hun ønsket de til datteren og hun hadde blitt så skuffet over at jeg hadde misforstått :)
De er strikket i Smart.

Et par til som jeg ikke rakk å bli ferdig med til jul, men fikk gjort ferdig 1. dag er disse.

Mønsteret finnes her. Synes denne designeren lager utrolig flotte sokker og slike sokker er faktisk veldig moro å strikke. Disse er strikket i Wollmeise i fargen Palomino som viste seg å være en lekker farge selv om den så litt kjedelig ut uoppnøstet.

En lue rakk jeg også å få ferdig før jul, strikket i et Debbie Bliss Cashmerino DK garn som er helt kløfritt.




5 kommentarer:

Knutine sa...

Disse sokkene er jo mesterverk !
Tenker at noen er glade nå :-)

Fortsatt gledelig jul

linda sa...

Åh, jeg ble så glad når jeg endelig pakket opp mine helt egne julesokker! Tenk å lure meg slikt;) Sånå går jeg rundt med nisser rundt beina:) tusen takk!

LivM sa...

Ja men når en strikker så lekre sokker så er det jo gøy. Nå er lageret mitt tomt så da får jeg vel starte på nytt. Sokker er alltid greit å ha liggende.
Godt nytt år!

Maja sa...

Nydelige sokker, likte spesielt de rosa. Virkelig et mesterverk:) jeg er veldig glad i å strikke sokker. Blir ofte lei mange av de store prosjektene, så legger opp ett par sokker imellom, for å få litt variasjon. Men vi bruker ullsokker hele den lange vinteren, går ikke over til bomullssokker før i april, regner jeg med:)

Bente Olea Johnsen sa...

Så fine sokker og morsom lue :-)