lørdag 3. desember 2016

Hjerteranke jakke og bukse

Her går det i oppskrifter fra Becharmed for tiden, så fort jeg er ferdig med en ting, komme en ny oppskrift som bare må på pinnene. Synes mønstrene hennes er så delikate og samtidig enkle.

Nå er jeg ferdig med juleantrekk til oldebarnet. Jakken er strikket i BabySilk fra DSA og buksa er strikket i Alpakka/Ull fra DSA. Det alpakka/ull-garnet er en drøm å strikke av så det blir nok brukt til flere prosjekter. Det gir en nydelig overflate også. Str jeg strikket er 11-18 mndr og det gikk med totalt 290 gr til hele settet. Nå vurderer jeg bare om jeg også må strikke nisselua, men er litt usikker på om jeg får tak i lik rødfarge, da det var et garn jeg har hatt liggende på lager lenge. Kanskje jeg får la det avgjøre saken, det om jeg får tak i lik farge eller ikke :)




Nå har jeg også lært å lage dusker, måtte få et kurs hos MorGrethe før jeg forsto hvordan disse duskedupedittene fungerte.

Jeg har også fått ferdig en kjole til yngste barnebarnet. Den er strikket i tynn alpakka fra DSA, dette er også et lagergarn. Skal si jeg virkelig har fått fart på lageret mitt nå.



4 kommentarer:

Strikkern sa...

Så nydelige ting du har strikket til oldebarn og barnebarn:-)

Bodil sa...

Heilt nydelege plagg du har strikka :)

LisaM sa...

Ja, Janne er så flink med disse oppskriftene. Juleklærne til oldebarnet ble knallfine, det samme med kjolen til barnebarnet. Så deilig å få brukt lagergarn, det er målet mitt for neste år også. Håper jeg kan være like flink som deg:)
Ønsker deg en god helg Wigdis:)

LivM sa...

Nydelige ting du har strikket, spesielt den jakken var super!
Ønsker deg et riktig godt nytt år!