mandag 6. juni 2011

Jeg lurer på

hva slag hagejord jeg har. Kan det være markblomstspredegoveralt-jord mon tro. Eller kanskje valmuejord. De sprer seg også overalt. Nå blomstrer de store valmuene, og hvor de blomstrer, jo det er mellom sprekkene på stenplattingen jeg har i  hagen.


Denne planta kommer også opp mellom sprekkene i plattingen

og da går det jo ikke an å klippe gresset der, ikke sant. Ikke for det, gress, nei det begynner det å bli mangelvare på. En får trøste seg med at mose er deilig å gå på.
Når det gjelder Forglemmegei og fioler så har de også sin storhetstid i min hage. De er jo så vakre så jeg kan da ikke luke de vekk heller.



I helga klarte jeg å la hage være hage og bare koste meg med strikkinga. Jeg får innbille meg at jeg er på vei til å få en Gertrude Jekyll hage, og nå blomstrer snart Peonene og Riddersporene, så da får jeg også litt høyde i hagen. Det blir så vakkert så.

2 kommentarer:

Ruth sa...

Så flott hage. Jeg har EN valmue i min i år og masse forglemmegei - alle disse har funnet veien dit helt av seg selv. Snille blomstene.

Vet du, jeg satte stålbørste på drillen og det gikk som en røyk faktisk. Skulle jeg ha slitt av den malingen for hånd hadde jeg stått der fremedeles. :)

Nå regner det her så i dag skal jeg ikke gjøre deet grann.

Helle sa...

blomster er jo koselig. har for det meste ennå bare ugress i min. var overlykkelig når det dukket opp et felt med smørblomster. Kos deg med "blomsterhagen" din. :)