torsdag 15. april 2010

Noe som varmer leggene - Topp til tå

I alongen Top til Tå skulle vi i april lage noe for leggene. Jeg har en oppskrift på noen flott leggvarmere som jeg har tenkt å strikke lenge, så de kunne jeg lage nå. Akkurat det sparket bak jeg trengte.
Men så begynte jeg å tenke, jeg bruker da egentlig ikke leggvarmere lenger, iallfall ikke før til høsten, men den lille snuppa mi kan nok trenge et par.
Jeg la opp 44 m. Tok et par fellinger nedover på hver side av midtmasken og vips så var de ferdig. For å pynte de opp litt "heklet" jeg noen blomster som jeg sydde på med knapper. Jeg satte heklet i anførseltegn, for egentlig kan jeg ikke å hekle lenger, men det ble da noe.

De er strikket i BabySilk fra DSA og den rosa fargen var det jeg hadde igjen fra Fionas top. Jeg satt å sparte på små tråder for å få nok til disse.

3 kommentarer:

Mayeliz sa...

:-) Supersøte, og kan godt se ei lita snelle med slike :-)
Men legg opp til et par til deg selv også, det er jo så deilig å ha på seg "i vår alder", hehe
Jeg nyter hvert øyeblikk jeg kan iføre meg leggingser :-) og skulle ønske jeg "gadd" å strikke mange flere :-)

Hannes hage sa...

Kjempenusselige!

Linda sa...

De er superfine!!! De sitter helt perfekt, og faller ikke ned slik de jeg har strikket til henne gjør;)
Nyt fineværet, før regnet kommer i morgen;)
God helg!