mandag 15. august 2011

shetland triangel shawl

Som dere vel har fått med dere, så hadde jeg bestemt meg for aldri mer å prøve på et trekantsjal, men når en hel gjeng med damer anført av AnitaK bestemte seg for at nå skulle jeg lære å strikke sjal, så var det bare å gi seg over.

Jeg ble ganske så paff da jeg fredag før helga logget meg inn på Uformelt og fant en tråd "Wigdis trenger medstrikkere til Shetland Triangel". Plutselig var damer fra hele Norge engasjert i å lære meg å strikke sjal og den ene gode forklaringen etter det andre kom. Jeg startet først med mørk lilla for det var det jeg hadde lyst på, men etter å ha rekt opp igjen noen ganger, skjønte jeg at jeg måtte ha mye lysere garn så jeg kunne se hva jeg gjorde.

At jeg har rekt opp og startet på nytt bortimot 15 ganger er ikke å overdrive. En av damene sendte meg et nytt chart hvor jeg kunne se begge sider av midtmasken og det hjalp, men fortsatt fikk jeg det ikke til. Hadde det ikke vært for at så mange engasjerte seg, hadde jeg kuttet ut forlengst. I går kveld bestemte jeg meg for at jeg skulle prøve en gang til, og hvis det ikke gikk da, så never more. Finito.  Startet i dag tidlig, rekte opp det jeg hadde gjort kvelden før, og hva skjer !!! Under over alle under, plutselig stemte alle masker perfekt.


TUSEN TAKK til dere alle som sto på for å lære meg  å strikke sjal og en spesiell takk til deg AnitaK som mente at jeg trengte et slikt sjal og som har humor nok til å starte en slik tråd.   

8 kommentarer:

hobbyvenn sa...

Lykke til med sjalet. Dette ser jo riktig så flott ut!

Berit sa...

Var det noen som skulle klare dette, så er det jo deg! Du er jo en super-strikker. Og jeg er mega imponert over alt det flotte du lager, og farten du har på strikkepinnene.

Strikkebesta sa...

Så flott at du er standhaftig! Eg synest at akkurat dette sjalet er heilt nydeleg - og har strikka tre i dette mønsteret i år:)

AnitaK sa...

Digger deg!!

Janes hobbykrok sa...

Så fint mønster, ekstra morsomt når man får til og har "træla" litt først. Skal følge med utover, skal nå studere siden din mer. Ha en flott uke.

Unknown sa...

Gratulerer med knekt sjalkode =) Tenk så stor verden som åpner seg med hva du kan strikke nå ;) Sjalet er flott!

Jane sa...

Hurra!! Og jeg er litt frista til å si: hva var det jeg sa? :)

Lykke til videre. Gleder meg til å se det ferdig, og kjenner jeg deg rett blir vel det i morgen eller noe.... :)

Helle sa...

Mistet helt motet på sjalstrikking i sommer hvor jeg gjorde den ene feilen etter den andre. Følgelig veldig imponert over alle som klarer det. :)