tirsdag 11. desember 2012

Meisetur nr 2

Dette skulle være en kombinert tur til meiseland med garnkjøp og julemarked. Vi ankom München på torsdag og da bar det rett ut til julemarkedet, og for et julemarked!! Vi fikk rent hakaslepp da vi kom til Marienplatz. Der var det fullt av boder, masse lys og en fantastisk kirke som bakgrunn.


Fredagen var viet Pfaffenhofen, for et herlig sted dere. Vi koste oss lenge i butikken og det var utrolig mange folk der. Det var faktisk tilreisende fra USA og Russland og hun som hadde ansvaret for butikken ble nok ganske stresset.

 Her har vi ankommet Pfaffenhofen stasjon, spente og fulle av forventning.


Tror Tiriltunge var ganske lykkelig her. Hennes første besøk i butikken

Det ble ganske mye garn samlet på oss. Sekkene er også stappfulle av garn.

Jeg har ikke lyst til å kjøpe garn for tiden, så mine innkjøp ble veldig små. Bare noen få nøster og selvfølgelig angrer jeg litt nå, men da blir det kanskje en tur til sommeren i stedet.


På torget her var det også mange boder og pyntet til jul, men det var dessverre ikke åpent da vi var der. Det eneste som skapte litt liv var disse to her.

Slik skal det se ut etter en vellykket tur til Pfaffenhofen, og dette var ikke på langt nær alt som ble handlet inn.


Lørdag og søndag tilbragte vi i München, stort sett med å rusle rundt på julemarkeder samt å kjøpe kofferter og vesker. Klart det må nye kofferter til når en har vært på tur i Pfaffenhofen.






Her er mitt beskjedne innkjøp. Jeg får ta det igjen neste gang jeg reiser, hvis jeg har mere lyst på garn da. Akkurat nå føler jeg for å strikke opp litt av det jeg har

Takk for en flott tur damer.

10 kommentarer:

Sonja sa...

Koselig å få se bildene dine. Selv takk for en flott tur. :-)

Barwitzki sa...

Hei Wigdis, fin bilder fra tur din. Jeg tenker, jeg må reise til "Meise" også. Så mange deilig farger ved Wollmeise. Jeg er happy. Mye fryd hjemme igjen for deg. Klem Viola

Jane sa...

Det ser helt fantastisk ut, Wigdis, og jeg kjenner at jeg bare må komme meg dit en tur. Til sommeren blir bra :)
Og fangsten din var ikke sååå mager da, mange timer med kosestrikk det der.
Kanksje det står mitt navn på noen av de også? :D

Silje sa...

Jeg vet ikke om jeg skal kommentere de lekre julestemning-bildene, eller om jeg skal kommentere meisene. Tror jeg er litt målløs av beundring rett og slett. Alt jeg greier å si er at dette ser ut til å ha vært en fantastisk flott tur!!

Wenche/chawo sa...

Ser ut til at dere hadde en flott tur.Etter å ha sett disse bildene frister det å ta en tur selv en gang.

Lisbeth sa...

Et slikt julemarked står høyt på ønskelista mi!

Flott fangst du har gjort av meiser, og at du kjøpte lite nå må jo bety at det blir en tur i 2013 også! Jeg ble veldig imponert over garnmengden i sengen!

Charlotte sa...

Det virker som om dere har hatt en utrolig fin tur! Jeg er grisemisunnelig på garnshoppingen, men jeg skjønner det godt. Det er deilig å greie å bli kvitt noe også, og ikke bare fylle på. Kanskje jeg må ta meg en tur dit til sommeren... hm... :)

Marihøna sa...

Julemarkedet i München er kjempeflott, vært der et par ganger selv :) Men, har aldri vært i Pfaffenhofen, oppdaget ikke meisene før jeg flyttet hjem til Norge.... SYnd, men det blir nok en dag :) Masse herlige meiser!!

gfar sa...

Ser ut som en flott tur ja.Misunnelig jeg.Men jammen var du beskjeden denne gangen.Grethe

Sisselshverdag sa...

Wow, må bare innrømme at jeg er litt misunnelig ja ;)
Ser ut til at dere har hatt en knalltur :D

God helg til deg og dine :D