torsdag 6. februar 2014

OL = strikketid

Snart braker det løs dere, har dere gjort noen forberedelser i den anledning???
For meg er slike sportsbegivenheter ensbetydende med masse strikketid og nå tror jeg at jeg ligger godt an i løypa. I går la jeg opp til denne jakka, og det å legge opp 740 masker er en bragd i seg selv, rene 5-mila om jeg så må si. Det tok meg 2,5 i går å legge opp og strikke første omgang.


Jeg har også kjøpt garn til en barnebunad. Den må også på pinnene og her har jeg ikke noen oppskrift så det skal bli spennende. Gleder meg veldig til å starte på den.

Dessuten har jeg tenkt å gjøre ferdig hverdagskjolen min også, den blir god å ha til spennende skiskytting da jeg kan strikke på den uten å se hva jeg gjør.


Skiskyting er vel det eneste jeg synes er spennende av all denne idretten. Jeg er sånn litt under middels interessert i idrett, men har funnet ut at det er utrolig bra å strikke til :) Fotball ser jeg aldri på, men hvis jeg skal ha en liten ettermiddagslur så finner jeg en fotballkamp og vips har jeg sovnet.

Så dette er da mine forberedelser til OL, tror jeg får noen fine dager.  Ha en flott OL alle sammen og kos dere ♥

12 kommentarer:

Hildegunn sa...

Her var det masse spennende å kose seg med under OL. Gled deg til du blir ferdig med plissèjakken, den er utrolig flott!

Ønsker deg mange fine OLstrikkestunder :-)

mimouna sa...

Bra utvalg! Plissejakken blir flott, men hjelpes så mange masker!

Jeg styrer langt unna sport på TV, men strikking er jo kjekt uansett. Får finne meg en kjekk lydbok heller. :)

Barwitzki sa...

Jakken bli en drøm!!! Så deilig, men mye arbeid. Jeg ønsker deg masse glede med strikke og gleder meg å se fortgang og resultaten.
Og jeg gleder meg også å se Olympia langrenn, skiskyting og kunstløp...
i morgen åpningfest. Klem fra Viola

Lisbeths Verden sa...

Ja, det gjelder å være godt beredt, her ser lageret ut til å holde gjennom dette Og lignende, kos deg, hilsen Beth

Vibbedille sa...

Dette blir første OL eg ikkje deltar i! Hadde liksom ingenting å starte med da eg egentlig burde ha strikket på Det Danske SVøp som eg starta på i jula. Hadde eg sanset meg kunne eg meldt meg på med Ugleteppe, men det er eg allerede i god gang på!

Den der jakka så rålekker ut! Og Hverdags kjole kan umulig slå feil!

Gleder meg til OL uansett, blir spennende ;)

KOS deg masse og ha en FLOTT OL!

Go`klem fra Vibbedille ;)

Jane sa...

Jeg er skikkelig imponert over at du kaster deg på den jakka altså... Jakke er kjempefin, men for en jobb!! Men det skulle ikke forundre meg om du har den ferdig før OL er over...
Jeg har nå en hel haug på pinnene, har skikkelig strikkelyst for tida, og masse jeg har lyst på, så da må jeg liksom starte på alt på en gang... *rister på hodet* Men jeg gleder meg VILLT til OL, selv om mye foregår mens jeg er på jobb (takk og pris, vi har tv på kontoret, men strikking samtidig er vel litt optimistisk)
Ha en flott helg, og fin OL-tid. Klem fra meg.

Siddis back home sa...

Oi, litt av et prosjekt du starter på, skal bli spennende å se, god strikkehelg til deg!

Helle sa...

OL-strikking! Ja der er vi flere som har planlagt strikketid mens andre følger med på sporten. Ser som regel kun på stafetter, selv om jeg syntes det var veldig artig at Bjørndalen vant i dag. :)

Anonym sa...

Beundrar generelt alle tunikaene/kjolene du strikkar og er spent på korleis den plisse-gensaren blir!
Finst det mønster på kvardagskjolen din, eller strikkar du berre frå hovudet?

Janne G

wigdis sa...

Janne G, når det gjelder hverdagskjolen så har jeg brukt mønsteret tl Hverdagsjakka og bare forlenget den. Oppskriften til Hverdagsjakka sto i Familien, tror det var det første nr som kom ut i år.

Anonym sa...

Aha, kvardagsjakke strikkar eg alt på, så då får eg for ein gong skuld ein skikkeleg prøvelapp, dersom det skulle bli snakk om kjole :) Veldig fint med kontrastfarge på lommene!

Janne G

Solveig sa...

Hei

Lurer litt på hvor du har funnet mønster på den plissejakka, har ikke vært borti den . Hverdagskjolen var genial, og din var veldig fin til deg, vurderer å låne ideen, tusen takk for at du deler så gode tips med oss:-)