torsdag 9. oktober 2014

Mud Princess og sjarmør i pels

med glimt i øyet begge to.


Tunikaen/kjolen heter Mud Princess og mønsteret kan virkelig anbefales. Jeg har strikket den i Karisma og fikk beskjed om at den ikke klødde selv om hun har bare en trøye uten ermer under. Av restene strikket jeg en liten jålehatt. Kjolen er strikket på pinne 4 og det gikk med 410 gr til den og 50 gr til lua. Lua ble strikket i Sandnes ull/alpakka, så da fikk jeg brukt opp det ene nøstet jeg hadde av det garnet. Den er også strikket ovenfra og ned, og dette er et slikt mønster som kan varieres i det uendelige. 

Skal si de koser seg sammen disse to, her blir det dressert over en lav sko og godbitene får bein å gå på. Det er veldig koselig at de går så godt sammen.

4 kommentarer:

linda sa...

Knallfin tunika, som ikke klør:) Denne kommer til å bli flittig brukt:)
Koselig at de har blitt så gode venner. Hun har knapt snakket om noe annet enn Pepsi i hele ettermiddag;)

Stine sa...

Så fint tunika, kjekt med gaver som faller i smak og blir brukt :)

Barwitzki sa...

Kjempeflotte tunika og lua dertil.
Riktig nå... til høsten.
Jeg håper du har fin været og kan gå på tur med Pepsi. Hilsener jeg sender deg.
Ha en fin uke fortsatt.

LivM sa...

Super tunika, og du er heldig som har småttinger å strikke til. Mine vil ikke ha noe lengre for alt klør og er varmt. Ja luer er fortsatt pop.