Jeg ble så inspirert av Jannelea's votter at jeg har gjort mitt første forsøk på å tove og det var kjempemoro. Etter å ha strikket noen uendelig store votter hev jeg de spent inn i maskina, hvordan skulle dette gå. Jeg måtte ta de to ganger på 40 grader, så de neste jeg skal strikke tror jeg at jeg prøver på 60 grader.
Vottene er strikket i dobbelt Hifa 2 på pinne nr 6 og det garnet ble veldig pusete og godt etter toving. Det gikk med 140 gr. Jeg blir veldig sår på fingrene når jeg strikker med dette garnet, så for meg passer det best til små plagg og da er jo toving perfekt. Disse skal min kjære svigerdatter få, for hun fryser bestandig på hendene og nå må hun vel holde varmen når hun er ute og leker i snøen med veslefrøkna.
Jeg har også strikket en hals til meg selv, var så kald på nakken her om dagen. Den er strikket i Viking Eco alpakka og veier 150 gr, pinne nr. 6.
Da har jeg strikket opp fra lager totalt 290 gr.
Disse mannfolka er snodige dere. I dag er det strålende vær og det har kommet et par cm med snø og nå måkes det rund baut her. En av naboene har nok fått snøfreser til jul, for han vet ikke helt hva han holder på med ser det ut til. Nå blåser han all snøen ut i veien, så er det litt frem og tilbake på samme stedet og så en runde ut i veien for å blåse inn igjen snøen han blåste ut dit. jeg ler for meg selv her jeg sitter.
Håper dere alle som titter innom får en flott søndag.
for 10 år siden
