søndag 1. januar 2012

GODT NYTT ÅR alle sammen

Da er 2012 startet og det blir spennende å se hva det nye året bringer med seg. I fjor var mitt nyttårsforsett å kjøpe alt det garnet jeg hadde lyst på, og det skal jeg si jeg har etterlevd. Det er mye artigere med slike nyttårsløfter som en klarer å holde, enn slike som en vet ikke kommer til å gå.

I år skal jeg imidlertid gå den helt andre veien, nå skal lageret minkes selv om bare tanken på det gjør vondt i hjertet. Jeg starter året med 63702 gr garn og har full oversikt etter å ha ryddet, så lenge det varer, men jeg har iallfall fått det inn på et regneark.

Jeg har også meldt meg på diverse alonger, hvem klarer vel å motstå det, ikke jeg iallfall. Det er fryktelig moro å være med på disse alongene.

Alongliste til minne for meg selv:
DUGG - strikke fra lager
Topp til tå - her får vi hver måned oppgitt en del av kroppen som det skal strikkes til.
Egoalong - strikk til deg selv
Sparealong - spare kr 10 for hvert nøste som strikkes opp og gjett hva de pengene skal gå til.

Det kommer sikkert flere til i løpet av året, men dette er vel de jeg har meldt meg på.

Jeg kan jo ikke ha et innlegg uten bilde, så da velger jeg å vise frem kjolen jeg holder på med til 4-åringen min. Denne har vært veldig spennende å strikke så langt, fargene har blitt litt til underveis og nå har jeg endelig kommet til livet og har fått litt mindre masker på pinnene. 360 m rundt på hele skjørtet, det er mye det.

5 kommentarer:

Bundingen sa...

Jeg har stor sans for fjorårets nyttårsforsett. Morsomt! Vanligvis er det jo slike ting vi ikke klarer å etterleve. Fin kjole du strikker. Jeg er spent på å se den ferdig. Riktig godt nytt år!

strikkedilla sa...

Så flott nyttårsforsett du har hatt i år, men som du skriver så straffer det seg ofte med at det skal strikkes opp etterhvert. Ønsker deg et godt nytt år.

lise sa...

Godt nytt år!

Karius sa...

Hærli kjole i superfine farga,fint mønster å arti fasong t ei lita søt frøken!
Ønske dæ Godt Nyttår me gode fine daga!

Jane sa...

Godt nyttår Wigdis :) Må si jeg liker fjorårets forsett bedre enn dette årets, men jeg som deg, MÅ få brukt noe av det jeg har, før jeg fyller opp med nytt. Sparealongen er jo genial, dette skal jammen jeg prøve på også :)
Og kjolen blir nyyyydelig! NÅ har jeg jo sett den i RL, og den er helt fantastisk. Gleder meg til å se den ferdig :)