søndag 29. januar 2012

Irish Coffee

Denne genseren, Irish Coffee,  er det mange som har falt for og jeg er intet unntak.  Jeg har strikket den i Rowan Felted Tweed DK, et herlig garn, på pinne 4. Det gikk med 230 gr garn. Mønsteret var kjempegodt å strikke etter, så det kan anbefales. Strikket top down.







Det er samme mønsteret foran som bak, men dette bildet er tatt inne så det ble litt blasst.
















Forrige helg oppdaget jeg at jeg ikke hadde en eneste lue, så da ble denne strikket. Strikket i Drops Karisma, 90 gr, og jeg skal si dette ble en varm lue med dobbelt vrangbord. Jeg gjorde en del endringer i avslutningen på mønsteret, for jeg liker at luer sitter etter hodet.


Til slutt må jeg vise frem den lille godbiten jeg fikk i posten på lørdag. Litt snadder må en da kunne unne seg selv om lageret skal slankes. Jeg har faktisk vært veldig flink og kun kjøpt 100 gr garn i år + da denne bunten her.


Nå skal jeg vel stort sett kose meg med litt strikking resten av dagen. Håper dere alle får en flott søndag.

14 kommentarer:

Guri sa...

Virkelig en nydelig topp!! Likte både fargen og mønsteret jeg!
Ha en fortsatt fin dag!

Helle sa...

Likte veldig godt den toppen. Mønsteret var fint og fargen, ja den kan vel minne om Irish Coffee når kremen smelter ned i kaffen. :) Har en del Rowan felted tweed garn liggende i lageret og ser frem til å arbeide mer med det. Synes garnet er deilig å strikke med, men synes det kan virke litt stivt og lite fleksibelt ved montering.. Ved bruk derimot er det like nydelig som ved strikk. Fortsatt god helg. :)

Linda sa...

Den vesten var kjempe fin. Snedde at den er strikka frå halsen og ned. Ha ein fin søndag

LisaM sa...

Kjempefin!!! Du er rå:)

Klem fra meg;)

Hilde sa...

Nydelig topp, og navnet smaker utrolig godt på tungen :-))
Har sett på den før og den ligger i strikkekøen min.
Kjempetrivelig blogg du har. Gleder meg til å følge deg videre.

Christina sa...

Kjempefin, lekker farge.

linda sa...

Så fin vest! Også så fin farge:) Lue har du fått deg også,- kul! Bare så du vet det, har min sittet på i hele dag, både på skøyteisen og i akebakken. Kjempe fornøyd, er jeg:)

sissel sa...

Det er rett og slett en fin tunika (har lyst på en til jeg). Flott farge du har strikket den i, og garnet hørtes spennende ut.

hedvig sa...

Så fin genseren din ble! Jeg har også blogget min i dag, og den har allerede blitt en favoritt! :) Ønsker deg ei flott uke!

Mona sa...

Denne ble skikkelig fin! Absolutt et likandes mønster, ser deilig ut på :)

Jane sa...

Nyyydelig!!! Også så fin farge!
Og jeg kjente jeg ble en smule misunnelig på den vakre meisen din også :D

Trulte sa...

Kjempe fin topp :)

lena sa...

Åh, den var nydelig! Flott farge og mønster! Nydelig nøste du har fått deg:)

Hunnipunni sa...

Super fin irsk kaffe !!! Jeg må jo innrømme at det rykker ørlite i strikkepinnene med tanke på den her. Det var bare det der med å få tid til alt man så gjerne vil lage .... Og den meisen din var jo "nokke for seg sjøl" som vi så fint ville sagt det her hos meg. Den må du kose deg med :)
Håper du får en flott uke !
Klem fra et solfylt vestland.