lørdag 31. januar 2009

Nye prosjekter

Stakkars pusan min har ikke vært i form denne uka. Den har tilbrakt tiden i kurven sin og har ikke villet kose med meg. Men i går kveld fikk jeg stelt litt med henne, så nå har hun fått føttene under seg.
I dag har jeg vært å kjøpt garn til noen nye barnebarn prosjekter. Thea ønsket seg denne kjolen. Den skal strikkes i Sandnes alpakka på pinne 4 1/2. Det blir spennende å prøve alpakkan til Sandnes, for jeg har oppdaget at det er stor forskjell på alpakka-garnet.


Så har jeg også ei lita tulle til som ønsker seg kjole, og da må jo bestemor trå til. Denne kjolen er fra DSA og strikkes i Mirasol. En alldeles bedårende kjole som jeg tror det blir ganske mye arbeid med.
Det er bra det er kaldt i været, for nå kan jeg sitte inne og strikke hele helga. Biblioteket jeg bruker stengte selvfølgelig kl.1400 i går, så jeg fikk ikke lånt meg de bøkene jeg hadde tenkt å lese. Hadde tenkt å låne Ken Follets Stormens tid som så mange på HB har anbefalt. Så nå blir det bare strikking i stedet.
Ha en god helg alle sammen

2 kommentarer:

Mayeliz sa...

For noen deilige kjoler du planlegger .-) Skal bli gøy å se dem ferdige.
Trist med pusen din :-( Det er ikke noe greit når dyra våre ikke er i form.
Ha ei fin helg

LivM sa...

det var litt av noen prosjekter du har der. Riktig lykke til. Selv er jeg avhengig av alpakkagarnet til DSA, jeg synes Sandnes sitt er så "løst" og blir fort stygt. Men smak og behag, det er nok mange som er uenig med meg der!