lørdag 3. januar 2009

På nett igjen

Endelig, etter flere ukers slit med defekt modem, er jeg på nett igjen.

Til tross for travel førjulstid rakk jeg å bli ferdig med den hvite genserkjolen til mitt eldste barnebarn før jul. Mirasol er et nydelig garn å strikke av så nå har jeg begynt med kjole nr. 2. Jeg har et barnebarn til som så gjerne ville ha maken. Det hører en løs krave med til kjolen, men den var ikke ferdig da bildet ble tatt. Måtte jo ha noe å gjøre i romjula også. Kraven ble forresten kjempefin, strikket i dobbel Misti på pinne nr. 6.

Pulsvantene ble også strikket i romjula i Mirasol restegarn. Det er godt å få brukt opp noen av de små nøstene som blir igjen etter hvert ferdigstrikket plagg.



Kjolen til Marion var med i det nye babydesignet til Drops. Jeg synes den ser mye finere ut på mønsteret enn den ble i virkeligheten. Likte ikke noe særlig dette Fabel-garnet. Første gang jeg har strikket av det og jeg synes det var litt hardt. Men det blir jo alt garn egentlig etter så mye Alpakka-strikk. Jeg har ikke sett kjolen på ennå, så det kan jo være at jeg blir mer fornøyd med den da.
Den blå genseren er Drops design nr. 97-24. Strikket i dobbel Alpaca på pinne nr. 4,5. Var kjemperask å strikke og et veldig bra mønster. Alt stemte overens og det er det ikke bestandig det gjør.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Heisan!
Du strikker så fine ting, altså. Thea er kjempe fornøyd med genserne, og tilbehøret. Godt i disse kalde vintertider;) Er sikker på at kjolen blir kjempe fin på Marion!
Ha en fin søndag!

Anonym sa...

Godt nyttår Wisken
Ser du virkelig har fått strikkedilla igjen. Jeg syns den røde kjolen er kjempesøt.Genserene må ha vært en kjempejobb. Når får du tid til alt dette.Ha det godt. Tove Beate