søndag 4. mars 2012

Atter en kjole....

Som dere sikkert har fått med dere så elsker jeg å strikke kjoler, både til meg selv og til den vesle prinsessa vår. Denne gang fant jeg mønsteret i Sandnes Sisu Barn 1201. Det var faktisk en tysk brevvenninne som gjorde meg oppmerksom på den.

Kjolen er strikket i Wollmeise 100% på pinne 2,5 og det er brukt 5 forskjellige farger. Dette garnet er faktisk helt perfekt til barneklær, ikke klør det og det kan vaskes i maskin og beholder kvaliteten like godt.
Det gikk med totalt 275 gr garn til denne kjolen/tunikaen og den er strikket i str. 6 år pga av at jeg gikk ned et nr i pinnestørrelse.






Så vil jeg bare ønske dere alle en flott søndag og samtidig takke for alle de koselige kommentarene jeg får. De blir satt stor pris på.


9 kommentarer:

linda sa...

Den ble akkurat så fin som jeg trodde!!! Lekker, lekker, lekker... Gleder meg til å se den etterpå. Regner med at frøkna blir strålende fornøyd:)

Charlotte sa...

Så nydelig denne var! Så masse glade farger. Jeg elsker å strikke kjoler jeg også. Det er vel fordi jeg har gutt selv, og får dermed ikke strikket det så ofte. Da blir det jo sånn at den ene lille jenta jeg har å gi gaver til får minst en kjole i året :)

wims sa...

Kjolen ble knallfin. Og fargende er enda bedre live!! Nudelig liten sak :O)

Linda sa...

Kjempe fin kjole. Har sett på denne eg og, men har ingen å strikke den til.

siwi sa...

For en lekker kjole, liker godt fargesammensettningene du bruker. Masse masse andre fine nedover på siden din og!

Vibbedille sa...

Kjempeskjønn ;)
"SER" at eg bare må sprette Meiser og strikke barneklær!!!

Kos deg og ha en herlige søndag ;))

Klem Vibbedille ;))

Janne sa...

Så nydelig kjole du har strikket. Nydelige farger.

Bodil sa...

Den var kjempelekker :) Heldige jente :)

Gry sa...

For en nydelig kjole! I skikkelige gladfarger :-)