lørdag 9. november 2013

Flettejakke til en mann

Endelig ferdig med denne herrejakka som tok utrolig lang tid å strikke. Mønsteret er fra Vogue Knitting Winter 2009/10. Den er strikket i Karisma og det gikk faktisk med en kilo med garn, riktig en garnsluker så det er ikke rart at det tok tid. Den ble ganske så tung å holde i etterhvert. Den er strikket på pinne 4.


  

Det ble faktisk en veldig fin passform på jakka og kragen ligger veldig bra, så det var et godt mønster.
Jeg falt for disse hjerteknappene, kanskje ikke alle menn vil like det, men jeg håper de faller i smak til mottaker av jakka.
 
 

12 kommentarer:

linda sa...

Denne var virkelig lekker!!!! Er helt sikker på at mottaker blir kjempe fornøyd! Knappene var kjempe fine, syns jeg. Synd mannen min ikke vil gå med hjemstrikkede klær. Er jo så mye fine herreklær.... Pysete er han:):):)

Sylvia sa...

Den er jo bare helt fantastisk!!!!
Og knappene selger jeg i butikken, og de passer supergodt til. Menn kan da ha hjerteknapper. Disse er jo litt maskuline.

Birgitte sa...

Kjempefin herrejakke!! Passformen ser da veldig god ut:)

ANNEPÅLANDET sa...

Veldig flott jakke! Den likte jeg!

Bodil sa...

Fantastisk flott jakke :) Flott krage, og fine knappar.

Kristine sa...

LItt av ett stykke arbeid! Kjempefin jakke.

Kristine

Kristine sa...

LItt av ett stykke arbeid! Kjempefin jakke.

Kristine

Barwitzki sa...

Et herlig eksemplar du hadde ferdig igjen. Deilig er fletterjakken. Jeg mener knappene er veldig fint og en liten morsom også - jeg liker.
Hjertelige hilsen til deg Wigdis.
Ha en fin søndag.

Bundingen sa...

Fletter er en sikker vinner, og denne jakken er virkelig lekker!
At det har vært tidkrevende å strikke den, er lett å skjønne, men dette blir et plagg som varer lenge.
Godt jobba!

Klem fra Ingunn

Christina sa...

Tror dette må være den flotteste strikkede herrejakka jeg har sett. Nydelig.

Anne sa...

Oj så fiiiin! Skjønner jo at denn e har tatt tid å strikke, da gjelder det å ha tålmodighet. Veldig fint med slike jakker i strukturstrikk i naturfarger:)

AlottesVerden sa...

For en fantastisk flott jakke :)