mandag 26. mars 2012

MEISETUR, en drøm har gått i oppfyllelse !!!

For en fantastisk tur vi har hatt til meiseland. Jeg har gledet meg i lang tid til endelig å få oppleve butikkene og å se alle fargene i RL og det overgikk alle forventninger. Det var som å komme inn i en skattekiste, juvelene lå der pent i hyllene sine og bare ropte etter å bli berørt og elsket. Jeg tror jeg gikk litt amok den første halve time, for det store bærenettet ble fullt på rekordtid. Da var det bare å prøve og roe seg ned litt, slappe av med kaffe i sofaen og bare nyte synet av alt garnet, mens pulsen stabiliserte seg på normalt nivå igjen.

Turen ned gikk kjapt. Vi koste oss med champagne og strikking og hadde det riktig trivelig.
Vi fant toget greit fra flyplassen og inn til München og det tok ca. 45 min. Da var det verre på togstasjonen i München, der var det ikke lett å finne frem. Det var dårlig merket og ikke fant vi noe informasjon, for der holdt de på med å bygge om.
Etter å ha rotet litt, fant vi endelig toget til Pfaffenhofen og det var i ferd med å gå da vi fikk slengt oss på. Vi rakk ikke å løse billett på forhånd, men tenkte at det kunne vi gjøre på toget. Der kom det aldri noen billettør, så vi reiste "gratis". Turen tok en snau halvtime.

Vi gikk fra stasjonen til hotellet, det var kun en kort strekning og været var nydelig. Det var også hotellet, og rommet jeg hadde var flott. Vi var bare inne og leverte kofferten, før vi satte kursen for

målet vårt for reisen. Jeg kjente jeg ble helt skjelven ved endelig å være her.

Valgets kval, tror Sonja har litt problemer med å velge her. Det ble i det hele tatt vanskelig å velge, for egentlig ville vi jo ha med alle fargene.

Her er jeg allerede i gang med å nøste opp garn til et prosjekt. Jeg klarte ikke å velge noe å strikke på før jeg dro, så jeg tok bare med mønster til en barnekjole. Her nøster jeg opp Daisy.

Til slutt så måtte vi gi oss, vi hadde jo hele lørdagen å ta av også og nå hadde vi lyst til å titte litt på Pfaffenhofen. Det var faktisk en koselig liten by med 22000 innbyggere, jeg hadde egentlig innbilt meg at det nærmest bare var et veikryss. Vi klarte til og med å gå oss bort på fredagskvelden :)

Jeg elsker slike tyske "eventyr-hus".

Torget var omkranset av butikker og konditorier med det mest fantastiske bakverk og sjokolader. Her på uteserveringen var vi et par ganger, det var stekende sol fra klar himmel, så vi både øllet og spiste is.

Bassenget på torget "by night".

Ikke bare er vi glad i meis, Sonja og jeg, vi har også samme interesse for mat, og da mener jeg ikke bare å spise den.

Litt garnfangst. Jeg skal ta nye bilder, for å ta bilder inne på et hotellrom er ikke lett. Iallfall ikke med mitt kamera.

Vi reiste hjem søndag morgen og for å slippe styret med tog og kaoset på togstasjonen, fant vi ut at vi ville ta taxi til flyplassen. Det tok oss ca. 20 min, istedet for 1 1/2 time med tog og var vel verdt det det kostet, som var 80 Eur, men fy hvor fort han kjørte. 170 km/t, da går det unna.

En ting er iallfall sikkert, tilbake til meisemamma skal jeg.

TUSEN TAKK FOR EN FLOTT TUR SONJA

Nå er det litt utpå mandagen og jeg har fått tatt et nytt bilde av meisene mine.

Hege sa...

Flotte bilder og så ut til å være flott tur.
Og for noen flotte garnnøster!!! Den butikken kunne ikke jeg satt mine bein i tror jeg uten å vært fattig etterpå :P

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Takk for at du delte turen og entusiasmen. Så herlig å lese om slik glede!!!!

Sonja sa...

Tusen takk selv for en helt fantastisk tur Wigdis!
Jeg sitter bare her og gliser og ser på bilder.
Drømmer om å sitte på torget og spise kake i sola. Ser på web-kameraet der at det er samme været i dag som vi hadde. Her regner det og er 2 grader. Vil tilbake snart...

Epletreet sa...

For en fangst!
Tror nok jeg må ta meg en tur til meiseland jeg også. Det så veldig koselig ut.

Mångsysslare sa...

Å, så herlig. Skulle gjerne gjort den turen også. Angrer på at jeg ikke insisterte på en tur dit i sommer når vi likevel var i både Sveits og Frankrike.

Unknown sa...

Himmelsk :-)

Smarie sa...

Wow....så mye lekkert garn :-) Og for en flott tur dere har hatt !!

LilleAsk sa...

Det ser ut som dere hadde en fantastisk tur til meiseland. Mye lekkert garn ble det med hjem ser jeg.
Ha en fortsatt fin uke.

Ruth sa...

Så gøy! Jeg blir jo selvfølgelig grusomt sjalu, men jeg skal beherske meg. Det høres virkelig ut som om dere har hatt en knalltur.

Rigmor sa...

Ja, det er fantastisk. Jeg har vært der 2 ganger, merkelig nok har jeg ikke strikket så mye av garnet jeg kjøpte, sparer liksom på det....

safransax sa...

Woaaaaoooo... no trur eg ikke eg får søv i natt.... har lenge hatt sååå lyst å reise dit for å se og ta på alle de flott "juvelene" Kos deg masse med de nye Meisene;)

Marihøna sa...

sikle, sikle...Dere hadde sikkert en kjempetur!

Jane sa...

Åååååå, heldige dere!! For en fantastisk tur dere må ha hatt. Og for en fangst!!!
Morsomt med ett lite reisebrev, jeg skjønner at jeg bare må til meiseland ved en anledning.
Gleder meg til å se vakker-skattene irl :o)

byLivA sa...

For en tur dere har hatt! Bare litt misunnelig....... Rene himmelen med alt det flotte garnet :-)

strikkemor sa...

ÅÅ-du verden så mange flotte meiser :) hadde gått helt i spinn der jeg . Det må ha vært en fabelaktig tur :)