søndag 21. juli 2013

Cabletta

Jeg er visst inne i en steam av å gjøre ferdig ting, ikke at det gjør noe, men det er kun fordi jeg ikke finner noe jeg har lyst til å strikke.

Denne jakka har jeg virkelig slitt med å få ferdig, ikke fordi den var vanskelig eller noe sånt, men rett og slett fordi jeg ikke liker garnet. Den er strikket i Wollmeise DK og det gikk med 580 gram på pinne 4. Jakka ble forsåvidt grei, men jeg blir egentlig aldri fornøyd med jakkene jeg strikker så heretter skal jeg klare meg med Cubus- eller Lindex-jakker.




Ser at det kan misforståes litt det jeg skrev ovenfor for de som ikke kjenner Wollmeise. Wollmeise finnes i 3 forskjellige typer, 100% ren merinoull, Twin som har 20% nylon og så DK som er en tykkere variant. Det er DK jeg ikke liker, de andre to typene er helt fantastiske å strikke med. I tillegg så finnes jo lace som også er et helt supert garn og nydelig å strikke med.

12 kommentarer:

Sisselshverdag sa...

Nydelig jakka da Wigdis :)Har ikke prøvd Woolmeise enda, har en hespe liggende fra Trøndertreffet som jeg er spent på å prøve ;)
Kos deg i finværet vi har for tia og ha en koselig søndag :D

Hildegunn sa...

Denne var skikkelig lekker!
Men jeg er enig med deg ang kjøpejakker.
Ha en flott søndag.

reSIRIkulert sa...

Nyydeleg jakke!
Har heller ikkje prøvd Wollmeise, men no har eg heller ikkje strikka jakker til meg sjølve; lettast til barnestørrelser ;)
Siri

wims sa...

Så mye fint som detter av pinnene dine fortiden. nydelig jakke i en lekker farge. Og den kjolen din ble knallfin. Lekker ble du i den :O)

Sylvia sa...

Heisann
Så flott jakke. Det er synd du ikke er fornøyd med den, jeg synes den satt fint på deg, og så virkelig flott ut.
Jeg strikker med wollmeise nå, sammen med et annet garn også. Er lit enig.....det er ikke så godt å strikke av, litt bomullsaktig, liksom, men resultatet blir bra alikevel.
Har tidligere også strikket et sjal i wollmeise, og det var kjempekjedelig, husker jeg, men sjalet er nydelig å bruke.

Unknown sa...

For en helt nydlig jakke, den bør du virkelig vær fornøyd med.
Garnet er en viktig ting. er ikke det noe man liker tar det tid har jeg også erfart.

LisaM sa...

Synes jakka ser flott ut jeg Wigdis! Så godt å få ferdig ting!:)

Håper du også koser deg i sola om dagen!:)

Jane sa...

Jakka er jo helt nydelig, og den er kjempefin til deg. (du må da ikke blande inn (akryl)jakker fra lindex og Cubus her.... :) Fin farge er det og, og jeg er helt sikker på at den også er fantastisk god.

Jeg har tilgode å prøve DK, jeg sparer den til det perfekte plagget, for jeg synes den kjennes helt fantastisk god ut (og jeg liker litt tykkere garn)

Ønsker deg en finfin sommeruke :)

Silje sin blogg sa...

For en utrolig flott jakke! Jeg synes fargen var helt nydelig også;)

Barwitzki sa...

For en deilig jakke Wigdis - herlig du har striket. Jeg ser original :-)
Ha herlige sommerdager.
Stor klem fra Viola.

Guri sa...

Den jakka var bare rålekker!!!!
Den må du da være fornøyd med?
Fortsatt god sommer!

Helle sa...

Ingen jakker fra hverken Cubus eller Lindex vil noe gang kunne måle seg med det du lager selv. - En bedre løsning kunne vel heller vært å valgt et annet garn. Det mangler vel ikke akkurat på alternativer?

Jakken ble i alle fall rålekker. :)