onsdag 22. januar 2014

Favorittkjole

Alfa er faktisk et supert garn å strikke av, en blir så fort ferdig med ting :)
Denne gangen gikk jeg rett fra pinne 2,5 til pinne 7 og det skal jeg si var forskjell. Liker egentlig ikke å strikke med tykke pinner, men av og til må det til. Nå er det tredje gang jeg strikker denne kjolen, det finnes vel ikke bedre fasong enn A-stil  for ei som hverken har midje eller noen særlige former ellers å skryte av.

Denne gangen strikket jeg den bevisst ganske kort, for jeg opplevde at den lysblå jeg strikket ble atskillig større etter vask. Nå er det mulig jeg lagde den i korteste laget da, men jeg får ta litt strekk så går det seg vel til. Her gikk det med 770 gr garn og mønsteret er et Debbie Bliss mønster.





Min søster stilte som modell og egentlig er den vel mere passe til henne enn til meg. De hvite flekkene på bildet er snø :)

8 kommentarer:

Bundingen sa...

Knallfin kjole! Den var super på modellen.
Du kan da bruke den om den er litt kort. Med tights under kan den fungere som tunika til det blir behov for vask.

Ha en fin onsdagskveld!

Klem fra Ingunn

Gitte sa...

Rigtig flot, og fine billeder med lidt sne på.

Janes hobbykrok sa...

Å det var en flott kjole, fin farge og flott mønster. Den ser ut til å være deilig å ha på. Ja, å gå fra 2,5 til 7 det må jo være helt topp. Ha ei fin uke

Lisbeth, strikkemasker sa...

Kjempefin kjole!

Barwitzki sa...

Deilig. Og så storfin blå.
Ahhhhh snø - vi har også, endelig...
3 cm, med det ser ut prektig.
Blå kjolen og snø.
Ha en riktig fin fredag Wigdis.

Guri sa...

Den var virkelig flott!

LivM sa...

Den var bare utrolig lekker. Du strikker så mange flotte plagg. Tror jeg må hive meg på trenden og slutte med alt plukket!!

Bente Olea Johnsen sa...

Nydelig!!