tirsdag 7. januar 2014

Barnekjole i Kauni

Da jeg så mønsteret på denne kjolen så måtte jeg bare starte med en gang, syntes den var så utrolig søt.
Heldigvis så hadde jeg garn liggende og nå fikk jeg endelig brukt dette rosa nøstet mitt med Kauni. Det er en litt vanskelig rosafarge som ikke passet til noe, men til hvit ble det veldig fint.

Den er som sagt strikket i Kauni på pinne 3 og det gikk med 363 gr garn, ganske mye egentlig med tanke på at det er en barnekjole. Den er ganske vid og det skulle ha vært en sløyfe bak som jeg ikke har sydd på enda, tror muligens ikke den blir det heller. Det skulle også ha vært striper helt opp, men jeg gikk tom for det rosa garnet. Er ikke det en herlig følelse forresten, å strikke tomt et helt nøste :)



Den lille frøkna vår var litt sliten i dag og ikke helt interessert i å bli tatt bilde av, men dere får da et visst inntrykk.

Jeg har også strikket en tunika til henne i et garn som heter HK Beautiful, et nydelig garn, men veldig tynt. Her brukte jeg en oppskrift fra Viking. Jeg lagde korte ermer, for jeg trodde ikke jeg hadde mere enn to hesper, men jeg oppdaget da jeg var ferdig at jeg hadde enda et hespe liggende. Til denne brukte jeg 205 gr garn på pinne 3.




5 kommentarer:

Strikkern sa...

Nydelig kjole og tunika du har strikket:-)

At modellen er litt sliten, gjør jo ingenting. Nydelig likevel.

Barwitzki sa...

Wigdis du er så en stor Knitter.
Herlig har du strikket kjolen og tunika. Fine farger. Ha en fin dag.
Hjertelig hilsen sender deg Viola.

linda sa...

Kjempe fin kjole og tunika, i nydelige farger! Disse kommer til å bli brukt masse, nå som kulda melder sin ankomst:)

Siddis back home sa...

Så flotte strikke plagg! Heldige prinsessa! Ha en flott ettermiddag hos dere!

Helle sa...

Så flotte plagg du har strikket til den lille frøknen. Litt for sliten for en photoshoot kan vi jo alle være etter en lang dag. :)