fredag 24. januar 2014

Tova tøfler

Selv om jeg har sagt at jeg ikke skulle tove flere ganger, så klarte jeg ikke å motstå disse tøflene. Bare 19 omg og så fiks ferdig. Strikkinga gikk veldig greit på pinne 8,  men tovinga var det verre med. Først prøvde jeg finvask 40 grader, med null resultat. Neste runde ble 40 grader vanlig vask og da ble den ene tøffelen tovet, men ikke den andre selv om de er strikket av samme garnnøste. Da var det ingen annen råd enn å prøve 60 grader, og endelig ble resultat. De passer faktisk helt perfekt.
De er strikket i et garn som heter Austermann Murano og nå da jeg leser etiketten i dette øyeblikk ser jeg at det er 49% akryl i det. Kanskje ikke så rart at det ikke tovet da :)
Forbruk 60 gr.



4 kommentarer:

swimzy sa...

Åh så flotte! :)
ha en flott helg!:)
mvh swimzy

Barwitzki sa...

Hyggelig varme!!!
Vi har vinter også :-)
Ha en fin helg Wigdis.
Klem fra Viola.

Anne sa...

Fine tøfler! Alltid litt sjanse med toving, men gøy er det!

Ha en flott helg :)

Bente Olea Johnsen sa...

Å disse tøflene var kjempefine!