søndag 16. oktober 2011

Hjertegenser

Da har jeg strikket ferdig hjertegenseren min også. Da jeg så dette aran mønsteret, falt jeg pladask for jeg syntes det var nydelig. Det var artig å strikke også, men jeg tror jeg hadde ganske så stor flaks her når det gjaldt størrelsen. Jeg var sikker på at denne kom til å bli alt for liten og holdt på å skrote den, men fortsatte allikevel, for jeg har jo et par barnebarn som kunne ha brukt den i såfall. Etter at jeg hadde montert sammen delene var jeg ganske spent, og så passet den helt perfekt.

Den er strikket i Debbie Bliss merino DK på pinne 5 (vrangbord pinne 4).  Det gikk med 400 gr. Halsen er strikket med w&t og det ble veldig god fasong på den. Oppskriften var også veldig god.
Garnet er 40 graders vask.


I går var jeg på bamsekonsert med yngste barnebarn og det var en koselig opplevelse med harpespill, eventyr og entusiastiske barn. Go'jenta var som vanlig kledd i ull fra innerst til ytterst og jeg fikk endelig tatt et bilde av henne med ribbegenseren på

12 kommentarer:

Linda sa...

Så fin gensar du har strikka. Jammen godt du gjorde den ferdig. Ha ein fin søndag.

Brit Strikkenerd sa...

Du lager så vakre ting. blir helt stum av beundring:)

KRØLLEMIKKEL sa...

Vakker genser. Ønsker deg en fortsatt fin søndag!

linda sa...

Hei og takk for i går, ja:) Veldig bra konsert, og jeg tror vi kommer i avisen i morgen også;) Hjertegenseren din er kjempe fiiin. Nydelig!

Gro A sa...

Så fine genserer begge to.

LilleAsk sa...

Nydelig hjertegenser du har strikket. Den kledde du godt. Og nydelig ribbegenser på barnebarnet ditt.
Ha en fortsatt fin søndag.

jannelea sa...

Nydelig Vigdis, og cupcakekjolen en drøm!

Janes hobbykrok sa...

Så morsom hjertegenser! Den ble jo bare kjempefin. Har ikke sett mønsteret tidligere, knall fint i dus farge.

Muffin sa...

Den ble helt nydelig til deg!

Bundingen sa...

Nok en lekker genser som er kjempefin til deg! Ha ei fin strikkeuke!

Ruth sa...

Jeg fatter fremdeles ikke hovrdan du klarer å strikke så raskt. Den ene nydelige genseren etter den andre. Og aslle sitter som et skudd. Jeg blir sur og grinete og gretten av dette. Makan!
Men jeg ble blid igjern da jeg fikk se bildet av barnebarnet. Herlig unge.

Fjellrosa sa...

WOOOw kjempeflott...er så imponert du lager så masse fint Wigdis!!!