tirsdag 18. oktober 2011

Kjolen Allegheny

For en deilig kjole dette ble. Har inviet den hos tannlegen i dag og det gikk særs bra.
Kjolen er strikket i Rowan Felted Tweed DK på pinne 4 og det gikk med 400 gr. nøyaktig. Jeg strikket lange ermer på denne, for for en gangs skyld hadde jeg nok garn. Det skulle også ha vært et lite belte på forstykket som jeg droppet.  Her er link til oppskriften.
Dette garnet likte jeg virkelig å strikke med så det kommer jeg nok til å bruke mer av. Selv om det er litt dyrere enn vanlig norsk garn, så var det utrolig drøyt da. Fargen er atskillig mer turkisgrønn enn på bildene.




Det spørs om jeg må se å få startet på jakka jeg kjøpte garn til tidlig i vår for den samme fargen går igjen i borden på den.
Nå skal jeg imidlertid se å få strikket noen votter,  har hørt rykter om at det snart er jul.

Ønsker dere alle en flott uke.

12 kommentarer:

Unknown sa...

Så fin den varOg du var veldig fin i den. Du kommer sikkert til å få mye glede av den i vinter. :))

frksnupp sa...

Nydelig kjole, og veldig kledelig!

Hunnipunni sa...

Herlighet for en flott kjole Wigdis!!! Den var utrolig fin til deg. Du strikker så fort at jeg blir helt svett ;) Den her kunne jeg virkelig tenke meg selv, men vet ikke om jeg er motivert for et så stort plagg på pinne 4 for tiden. Håper alt står bra til med deg !! Klem fra Vestlandet .

Leei sa...

Nydeleg kjole, og litt av eit arbeid då! Blir deilig no når det blir kjølegare.

Mayeliz sa...

Utrolig flott kjole =)
Lekker farge og flott mønster.

Inger sa...

Så flott kjole og så godt du kler den. Den kommer til å bli deilig å ha nå som kulda kommer snikende :)

Linda sa...

For ein fin kjole. Denne vert varm og fin fram over.

Ruth sa...

Nei nå må du gi deg!!! Du kan da ikke ha strikket både en genser og en kjole på under en uke? Hvis du ikke har gamle, strikkende damer innelåst i kjelleren så er du kanskje bare 4 cm høy? er det sånn det er? For nå blir jeg helt fælen her.

Jane sa...

Kjempefin!! Også så deilig at den er såpass lang. Nå gleder jeg meg til min blir ferdig også :)
Og fargen er helt nydelig!!

linda sa...

Så fin den ble! Den satt jo helt perfekt på deg! Flinka:) Du er lynrask, og jeg skjønner ikke hvordan du får det til. Du imponerer meg stort altså!!! Jeg har brukt like lang tid på ei lue i str 4 år, som du har brukt på kjolen;)

[morgrethe] sa...

Den ble SÅ fin Wigdis. Det må koses og strikkes med det garnet. Vottene ble veldig fine. Takk for onsdag Wigdis, og god helg!

Hilde sa...

For en flott kjole. Den var utrolig kledelig, og fargen passet deg godt. Den blir nok deilig å bruke i høst/vinter.