søndag 9. oktober 2011

Shadow og strikketreff

Garnet til denne genseren kjøpte jeg i Tananger på treffet der, det rakk ikke en gang å komme i hylla mi før jeg hadde begynt på genseren. Modellen heter Shadow  fra Brooklyn Tweed og er egentlig en nydelig genser, men jeg tror jeg bommet litt på garntypen. Det er et Rowan garn i 72% alpakka og 28% bomull og er et litt merkelig garn å strikke med, så selv om det kjentes utrolig mykt og godt ut, så ble jeg litt øm i fingrene, litt sånn mohairaktig. Genseren ble imidlertid herlig myk og en skikkelig kosegenser.
Strikket på pinne 5 og det gikk med i underkant av 400 gr.
Garn: Maskinvask 40 grader


I går hadde vi et lite strikketreff igjen, vi togdamene som reiste sammen til Bergenstreffet. Vi koste oss skikkelig hos MorGrethe i Brumunddal som var så snill å stille sofakroken sin til rådighet for oss. Vi skulle egentlig ha vært et par stykker til, men når sykdom slår til, så er det ikke mye å få gjort med det.


 Vår alles blide, koselige Grethe.
 Litt snaddergarn, Rowan og Debbie Bliss.

Det begynner etterhvert å bli mye snaddergarn hos MorGrethe og jeg tror det kommer  enda mere, jippy :)
 Her er en jakke som Grethe har strikket i Sirri-garn. Det var visst ei som fikk veldig lyst på den :)

Mener dette garnet er fra Færøyene.
 Sirri garn
 Mere Rowan.

Jeg har begynt på en kjole i dette garnet og det er herlig å strikke av.

Silkeull fra Nøstebarn

Dette er også et nydelig garn og nå i høst har det kommet flere flotte farger.

Og så var det  meg da, litt forblåst utenfor butikken.


Som dere ser så har MorGrethe også en del småting ved siden av garn.













Etter noen timer hos MorGrethe var det tid for litt mat og vi reiste til Hamar. Der var vi på Irishman og spiste biff og det var nydelig. Tror nok det er første gang Irishman har hatt besøk av strikkedamer, det er nok ikke vanlig kost der nei.

Tusen takk for et kjempetrivelig treff damer, nå gleder jeg meg til neste gang på Lillestrøm. Kanskje de andre også kommer da når det ikke blir så langt å reise.

18 kommentarer:

Anonym sa...

For en nydelig genser du hr strikket. Det ser ut for å ha vært et virkelig tålmodighetsarbeid med all den mønsterstrikkingen. Godt jobba!

Ha en fin søndag =)

Unknown sa...

Jeg synes både genseren og fargen ser nydelig ut. :))

LisaM sa...

Takk for en koselig dag i går Wigdis☺
Jeg gleder meg også til vi ses på Lillestøm, håper alle kan komme da!
Genser din ble kjempefin!!!!

Anonym sa...

Hei.Nydelig genser kjempe fin.Så koselig med treff koselig å møte andre med samme intresse.Mye fint garn.Ønsker deg en riktig fin søndag.Klem fra Bodil.

Bundingen sa...

Nydelig genser! Flotte bilder av fristende garn. Koselig å møte andre strikkeinteresserte. Fortsatt god søndag!

Tonemi sa...

Foe en flott genser i nydelig farge...og for ett flott arbeid:) Kan være stolt av den....Du kledde den veldig

bentesin sa...

Kjempefin genser :)og lekkert mønster :) Gleder meg masse til og se dere på Lillestrøm;)

Bodil sa...

Det var ein nydeleg gensar :) Og så mykje spennande garn du viser. Ha ein fin kveld :)

Helle sa...

For en nydelig genser du har strikket. Har kikket på et lignende mønster fra Brooklyn Tweed, men fargen du har valgt er mye mer spennende enn den jeg hadde planlagt.

Skjønner at det er spennende Garnbutikker om i det ganske land, det er bare om å gjøre å være litt om seg.

Renathe sa...

Så koselig med treff da, genseren var veldig fin! :)

Anonym sa...

Hei og takk for en koselig dag på lørdag.
Vi fikk noen kommentarer på strikkinga vår på Irishman ja, var nok ikke helt vanlig der:)
Gleder meg til neste treff jeg også.

Hilsen Elinne

Jane sa...

Hei Wigdis, og takk for super lørdag nok en gang! Og ja, jeg hadde skikkelig lyst på den Sirri-jakka, men jeg hadde ikke så innmari lyst til å strikke den :)

Genseren din er knallfin, og jeg synes ikke det var noen garnbom, den ser jo superdeilig ut.

Ser frem i mot neste gang :)

Ruth sa...

Du strikket helt usedvanlig mye lekkert. Jeg har tittet litt på det garnet jeg også, det er et annet som er en blanding av ull og bomull - jeg skal ut på byen senere i dag og da kan jeg jo titte litt til. ;). Er fet ikke morsomt med sånne treff? Hva gjorde man før man ble blogger tro? Ha en super uke.

Elisabeth sa...

Nydelig genser, utrolig fint mønster og farge.

Gitte sa...

Rigtig flot trøje. Smukt mønster. Ser ud til at have været et stort arbejde.

Muffin sa...

Kjempe fin genser, den kan du godt være stolt av. Lett å se at du er glad i strikking og garn, det er mange fine nøster du viser fram.

Sidsels blogg sa...

Oi, så fin den grå rundstrikka genseren med hvitt mønster er.Finnes det en oppskrift ??Er det Marius mønster ?

Renate sa...

Så ut som dere hadde det kjempekoselig!!! Savner virkelig muligheten til å dra til Morgrethe!!!!!