onsdag 28. september 2011

Nå må da tabbekvoten være full,

eller i det minste så håper jeg det. Etter endelig å ha fått til et Shetland sjal i sommer, fant jeg ut at jeg skulle strikke et til veslejenta, hun ønsket seg veldig et sjal.

Jeg grudde meg litt, men la opp ved godt mot og strikket i vei og det gikk utrolig lett. Ingen problemer og alt så ut til å stemme perfekt. Etterhvert syntes jeg nok sjalet ble litt spisst og jeg mente også at det skulle være en midtmaske der,  men i og med at alt gikk så greit så regnet jeg med at det var riktig og fortsatte strikkinga glad og fornøyd.

Fire omg før jeg skulle felle av oppdaget jeg hva jeg hadde gjort, jeg hadde bare strikket den ene halvdelen av sjalsmønsteret. Går det an !!! Jeg måtte le der jeg satt med et halvt sjal. Heldigvis har jeg strikket det så stort så jeg tror veslejenta kan bruke det som sjal allikevel, håper jeg iallfall. Pynteborden som skulle vært rundt kanten på sjalet, kommer nå i nakken.  Dette beviser nok en gang at jeg må ha en koblingsfeil i hjernen når det gjelder å strikke sjal.


Nå har jeg fyrt opp i peisen og skal kose meg med CupCake kjolen jeg holder på med. Den blir iallfall veldig fin.

4 kommentarer:

Lisbeth sa...

Jeg skulle så inderlig ønske at mine tabber ble like vakre som dine! Om det er noen trøst så har jeg og koblingsfeil når det kommer til sjal. Jeg måtte ha forklering på hvordan man legger opp for jeg skjønte ikke det med å ta opp masker langs kanten og fra det provisoriske opplegget.

Sjalet ditt ble nydelig!!! Ofte syns jeg at den midtstripa ødelegger en del på sjal og jeg syns at ditt er av de vakreste jeg har sett. Antakelig fordi det mangler nettopp ei midtstripe.

Beate sa...

Sjalet ble da flott, selv om det var en tabbe :)

Vibbedille sa...

Utrolig at det i hele tatt stemte og ble så fint som det ble da! NY type sjal dette her "Strikke 2 halve og få 2 sjal" liksom ehee hehe

NYDELIG var det og garnet og fargen er jo lekker!

Kos deg Wigdis!

Klem Vibbedille ;))

Ruth sa...

Herlig. Både tabben og sjalet. Jeg gjorde akkurat det samme en gang faktisk, du skal se vi er i slekt. ;)

Uansett, nydelig ble det og da ble det til egendisegnet sjal i lekker farge.