søndag 11. september 2011

Ullbukse

I adventsrunden for hemmelig venn på Uformelt fikk jeg et nøste Kauni av AnitaK. Dette har blitt liggende i påvente av et passende prosjekt, så da snuppa ønsket seg ny ullbukse fant jeg ut at jeg skulle prøve det.

At resultatet ble litt merkelig fargemessig er fordi jeg aldri har strikket med Kauni før og visste ikke at det kun var ett fargeskift på hver farge. Dere skulle ha sett meg, jeg strikket og strikket og lurte fælt på om det ikke kom et fargeskift snart. Da jeg var ferdig med nesten hele det ene beinet fant jeg ut at jeg fikk dra ut garn for å se om det kom noe lysere igjen snart, men garnet ble bare mer og mer lilla. Så da måtte jeg skjøte litt histen og pisten for å gjøre det beste ut av det. På toppen av buksa måtte jeg ta litt av et annet nøste jeg hadde og det startet heldigvis med litt lilla før det gikk over i blågrønt. Garnet er forresten veldig godt å strikke med.



Jeg la opp 48 m og strikket ribba vrangbord. Deretter økte jeg jevnt til 88 m. Satte begge beina på en rundpinne og gjorde vanlig skrittfelling (1 m på hver side av midtm) 8 ganger. Så var det bare å strikke rett opp til den var lang nok. Nå mangler jeg bare strikk.
Det gikk med litt over ett nøste Kauni.

2 kommentarer:

Janes hobbykrok sa...

Slike buker er bare helt supre utover vinteren. Varm og god under utedressen. Flotte farger også.

gletting sa...

Buksa er kjempefin. jeg har strikket en god del av Kauni, men da har ikke fargene kommet bare en gang? Strikk mer med det fine garnet, så får du trening i å flytte fargene dit du vil ha dem. Buksa er praktisk, varm og fin. Jenta blir glad.