mandag 8. juni 2009

Konkurranse med premie

Nå feirer jeg snart 1 år som blogger

og i den anledning har jeg lyst til å invitere til en liten konkurranse med en liten premie. Jeg synes jeg har lært veldig mye om blogging dette året og jeg storkoser meg med det.

Inspirert av dikting på HB av flere

jeg herved vil invitere dere

til å skrive i min blogg et lite dikt

om garn, blogging eller livet og slikt.

En premie lokker

med noe som kan bli til sokker

eller noe annet om du vil

det er det premien er til.

noro

Som dere ser så er jeg ingen dikter selv, så hiv dere med og ha det litt moro. De kunstneriske evner blir ikke bedømt, så skriv 2 linjer eller 10. Vinner blir trukket ut ved loddtrekking fredag 12.06. sånn ca. kl 2100. Premien er som dere ser på bildet, 3 bunter Noro garn, 50%ull, 30%angora og 20%silke.

23 kommentarer:

sipusa sa...

Ull
den lukten og følelsen
som kamuflerer sorg,
som klarner glede,
som fremmer inspirasjon.
Garn;
ull i sin fremste form,
lang strekker den seg
men føyer seg etter vår vilje
og våre pinner
og blir til flater
av deilig nylaget glede.
Strikkepinner i nydelig tre,
kjernen av alt,
kreativitetens utspring,
verktøyet for det mest vidunderlige.
Livet.
Det som skjer
mellom strikkeøktene,
som er fint og trist om hverandre,
men alltid farges vakrere
ved hjelp av våre endeløse rader av
masker
masker.
Garn
ull.

KRØLLEMIKKEL sa...

Hva er vel livet uten strikketøy
Jeg mener det ikke vil bli særlig gøy
Men garn og pinner hvor jeg enn går
Jeg alltid mye oppmerksomhet får.

Hva er vel livet uten forum og blogger
Jeg koser meg med det, ja jeg digger
Jeg nyter livet som hobbyfantast
Alle mennesker har hver sin last!

Iryl sa...

En strikker jeg er
Strikker sokker og votter for å varme små fingre og tær

Ull, silke og angora glir silkemykt over slitne fingre
Hendene finner glede i vakkert garn og nydelige bambus pinner

PerJorun sa...

Hvem trenger psykolog, doktor og piller,
med garnet i hus og pinnene som spiller.
Hvem er vel ensom, alene, forlatt,
med Hobbyboden, treff og kanskje en katt.
Hvem har ett nettverk fra nord og til sør,
som vet at det samme mange flere gjør.

For noen er strikking den reneste terapi,
noe vi elsker, kun fordi.
Det kan ikke erstatte alt her i livet,
men berike og fylle og flyte med tiden.

barbro sa...

Et dikt vil du ha, og det skal du få.
Jeg prøver meg litt frem for å se hvordan dette vil gå...
En strikker er jeg,
og sier derfor til deg:
Den 13. må du ut og strikke i gata!
Den gleden og inspirasjonen må du verken deg selv, eller andre "frata"!

Kate sa...

Hurra for bloggen og ettårsdagen. regner vel med at det blir feiring i hagen.
I bloggen kan man se masse flott.
av alt det Wigdis har gjort.

Staut jente som sokker kan strikke,
det nyttet ikke å si "jeg vil ikke".
Bestemor,mamma og kone,
jammen skulle du hatt egen trone.

Grattis!!

Klem fra Kate

Bai sa...

Nå har eg gitt deg den takken du fortener for hyggeleg omtale og triveleg award. (Dette er ikkje eit forsøk på å dikte.)

Ida E sa...

Det snurrer et hjul ved en kvinne hånd
det henger en kardet tull.
Og tråden tynn og med vakker glød
blir tvinnet til garn av ull.

Og garnet blir vakre vanter
til hun som i andre går
og hjelper når guttefanter
en snøball i skallen får.



En sommer for fort av gårde
Og sauen kom hjem til klipp
og lite ante vel dyret
om garnglade øyeblikk.

For ullen dro ut i verden
og noe kom hit til meg

Nå ligger to varme sokker
og venter på ham jeg vet
har kalde og våte føtter
og eier min kjærlighet.

Hunnipunni sa...

I kurven min ligger der garn
av mang en farge og slag
de ligger og godgjør seg der
uten å være til besvær

De fineste ting kan de bli
en kjole , et sjal , poesi !!
ingen grenser er kjent
når man strikker med dem
bare prøv, du vil føle deg fri !

Gratulerer med 1 årsdagen for bloggen din !!! Jeg kommer aldri til å bli en poet menjeg prøvde i det minste ;)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

I dag atter solen skinner,
det vekker gode minner
trenger ikke jakke i ull
slik er bare tull.
Pinnene går varme lell
i tilfelle sommeren gjør flere sprell
Men blogging må også til
så Wigdis får det som hun vil.

Gratulerer med blogg-jubileum frå "riktige sia"

Tani sa...

Et lite dikt i sommer-sol,
om vennskap,blogg og strikking.
Vi hyller gladlig hobbyen vår,
i "bloglandia" er det viktig.

Vi kjøper garn og koser oss,
produserer lekre gaver.
Knytter nye vennskapsbånd,
fra fjell og fjord og i hager.

Det klirrer i pinner,
og solen er varm.
Hva kan man ønske mer?
Jo,at flere må gratulere deg,
og denne flotte bloggen ser.

Strikkebesta sa...

Eitt år med eiga side
- ikkje rart at du er blide:)
Bestemorbloggar med strikkepinnar heite
vil etter ein vinnar i bidragshaugen leite...
Om eg vil vere med?
Klart det!
For det kan bli mykje moro
med tre heile buntar med Noro!

loppa sa...

Ode til et hespe
________________


320 meter
grønne
drømmer

150 gram
løfter
om hverdagslykke

- en tanke
som skal følge
tråden

langs stier
det tar sekunder
minutter
timer
dager

å vandre

ren
pur
grønn
strikkepoesi

Brit sa...

Å spinne garn på min nye rokk,
og etterpå kanskje strikke en sokk?
Fullkommen lykke jeg da finner,
med mitt garn og mine strikkepinner.

Jeg koser meg stort når jeg surfer avsted,
og ser hva dere andre driver med.
Så mange kreative kvinner på nettet,
som finner på ting som akkurat dette.

Tenk skrive dikt for å konkurrere.
Hobbydamer lar seg lett inspirere
til annet enn å strikke sokker,
når en premie i andre enden lokker!

shygirl sa...

I et garnnøste og noen pinner
en del gleder man finner,
og man kan strikke så mangt
både kort og langt.
Sjal, votter og luer,
ja, både elefanter og kuer.
En lite plagg i ny og ne,
gir mye varme skal du se.



Jeg kan overhodet ikke dikte men tenkte jeg skulle gi det er lite forsøk siden jeg snublet over bloggen din og skulle legge igjen en kommentar. Koselig blogg med mange fine strikketøy og bilder.
Ha en fin dag! :-)))

Anonym sa...

Gratulere med ettårsfeiring av blogg!

To linjer eller ti.
Det må jeg vel klare
skal jeg dette frieriet om premien forsvare.
Et herlig bidrag ville det være
til den kjøre garnsamlinga mi.

Hekling og strikking det gir store gleder, kudos til deg som blogger til inspirasjon for mange fler!
Hurra!

Der ble det ti!
Smil fra jannelea (hobbyboden)

Frk.Badegakk sa...

Bikkja og dama over tunet for
den så sprek, og hun litt stor.
Baksende, pesende, svettende, fresende.

"Gi meg garnet dit lille naut, ellers blir det ikkje jolagraut!"

Moralen i dette rimet er:
Strikking kan gjøre deg mindre svær.
___________

Hahahaha! Kom ikke her og si at jeg ikke prøvde!!!! ...nå må jeg ha mer kaffe...*rødme*

Maret sa...

Med strikkepinne og heklekro,
flotte mønstre frå oppskriftsbok.
Ein bloggar kan ordne dei lekraste saker,
og inn i mellom dei vasker og baker.

Å ha jubileum, å markere ein dag,
helsing frå andre som kan sitt fag.
Eg ynskjer til lykke med gode ord,
måtte gleda av arbeide smitte vår jord.

Pillen sa...

Et dikt du vil kreve
og jeg må da streve
For noro ser ut som gull
at jeg vinner - nei det blir bare tull.
Derfor jeg håper
du svarer på gåter
om hvor det er kjøpt
for garnet syns jeg var snøpt (?)

Er helt elendig på å dikte men måtte bake spørsmålet inn i et forsøk hvertfall.

Gratulere med ett år som blogger!!

myrtell sa...

Jeg liker å hekle og strikke etter minne,
etter mønster,bilder eller bok!

Jeg er ingen dikter men denne konkuransen vil jeg vinne!
Jeg funderer og tenker slik at hodet står i kok!

På nettet jeg leter og finner inspirasjon,
En gave jeg lager og gir i en komfirmasjon!

En ullbukse eller en lue jeg selger,
for pengene jeg nytt garn velger!

Akk så manhe nydelige farger det er.
Hadde jeg bare hatt råd til å kjøpe mer!

Tenk at et slik vakkert garn kan bli en skatt!
Kanskje en jakke eller hvorfor ikke en hatt!

Jeg vil strikke og hekle til jeg blir gammel...
og jeg må hvile mine ben på en skammel...

glise sa...

Når jeg fikk jentene på åtte og sju,
kunne jeg ikke strikke, grøss og gru!
Men mamma'n min ledet an,
så nå kan jeg rett og vrang.

Når jenta på ett ble født,
med nystrikka sett hun ble møtt.
Rosa, naturhvitt og rødt
lammeull deilig og blødt.

Nå skal jeg igjen tante bli.
En gutt kunne jordmora si.
Så nå kan jeg ikke si stopp-
Kan endelig strikke i lyseblått

Siwen sa...

Inspirert av Jan Erik Vold... :)


tøystikker
skrittkøye
trykkeiøst
istykkertø
skøyerkitt
køyeskritt
tikkerøyst
trikkestøy
trikketøys
strikketøy

Strikkeguri sa...

Nå skal jeg drive litt reklame,-reklame for en strikkeglad dame.
Den dama det er meg,
og av strikking blir jeg aldri lei!

Jeg strikker fra morgen til sene kveld, sjelden det blir noe til meg selv.
Jeg strikker til unge og strikker til gamle, ingen i familien skal ullklær mangle.

Jeg strikker og strikker, ja overalt, i stekende sol og når det er kaldt.
Jeg strikker på bussen, jeg strikker i bil, strikker av all slags garn - mil etter mil.

Når jeg gikk på skolen syns jeg lærern var kulten, fordi han ble sint når jeg strikka under pulten.
Han slutta etterhvert når han så det gikk bra, gjett om det da var ei som var glad!

Jeg er gal etter garn i all slags fabrikata, ute på reise jeg tråler hver ei gata.
Etter nye uprøvde spennende sorter, som å komme til himmels og åpne nye porter!

De sier jeg er strikkegal, jeg vet det godt! Men det gjør ikke noe, - jeg er strikkegal og stolt!