søndag 28. juni 2009

Nå blomstrer det

Endelig har blomstene kommet i min hage også. Dette er tredje sommeren vår her i dette huset og hver sommer har det dukket opp nye stauder. Det har vært veldig spennende . I år har det ikke kommet noe nytt så langt jeg kan se, så da har jeg vel fått tatt vare på det som er. Det eneste nye er liljer som dukker opp på de merkeligste steder, men de blomstrer ikke ennå.

Jeg har to gamle peoner som er alldeles praktfulle, en rosa og en mørkrød.

Riddersporene plantet jeg i fjor sommer så de er litt spinkle ennå, men jeg har i fire forskjellige farger. Jeg synes riddersporer en en praktfull blomst.

Dessuten vokser det akeleier overalt. I år har jeg fått en som er helt hvit og den er utrolig skjønn. I fjor var det bare rosa, men i år kommer det også mørklilla. Merkelig med fargene på akeleiene.

Ellers så vokser det prestekrager og små valmuer overalt og jeg har ikke hjerte til å fjerne de.

blomster 001 blomster 023 blomster 016 blomster 019 blomster 020 blomster 005 blomster 013

2 kommentarer:

Hunnipunni sa...

Så nydelige blomster !!! Jeg elsker blomster. Jeg blir rett og slett glad når jeg ser blomster som viser fram all sin prakt. Valmuer er jeg veldig svak for, så forstår godt at du ikke har hjerte til å fjerne dem :)

Ha en strålende uke !!

Brit sa...

De peonene dine er fantastisk skjønne. Vi hadde slike i min barndoms hage i Trondheim. En mørk rød, en rosa og en hvit. Bildet gir minner tilbake til barndommen for meg. Det er sjelden å se peoner i hagene her nå, men naboen har en mørkerød. Vakre de andre blomstene dine og :)