tirsdag 16. juni 2009

Den perfekte sokk

Det skjer noe rart om dagen. Jeg strikker sokker. Er det noen som skjønner hvorfor mon tro !!? Vel, spøk til side, jeg blir nok ingen stor sokkestrikker. Å si at jeg synes det er litt kjedelig, er vel som å banne i kirka, derfor skal jeg ikke si det. Det har faktisk vært litt moro, men det å strikke 2 stk. av samme slag, det er der problemet ligger. Jeg kommer nok til å få en del enslige sokker etterhvert, men siden fargespekteret mitt stort sett ligger i den rosa sonen, så går det vel alltids an å få paret to.

Jeg har faktisk kjøpt DSA sin sokkestrikkebok og der fant jeg den perfekte passform for mine pipestælker. De kommer jeg nok til å lage et par av, for det første fordi de passet nesten perfekt og for det andre fordi garnet er utrolig mykt å ha på føttene. Det er design nr. 5 i heftet, minste størrelse, strikket i Mirasol på pinne nr. 3. Jeg tror også jeg kommer til å prøve et par i DSA alpaca på pinne 2 for å se om de da vil sitte helt perfekt.

sokker 029 blogg gråsokker 031 blogg grå

Videre har jeg strikket design nr. 8 i samme hefte. Denne sokken er også strikket i Mirasol på pinne nr. 3. Nå oppdaget jeg forresten at jeg skulle ha heklet en kant rundt øverst, men pytt, pytt. Disse sokkene hadde en merkelig felling. Det var felling midt under hælen, egentlig ganske lettvint, men jeg synes ikke den sitter så godt. Skulle kanskje ha strikket lengre hælkappe.

sokker 034 sokker 033

Ja, ja, dette var mine sokker foreløpig. Nå må jeg konsentrere meg om kåpa jeg holder på med samt oppstart av noen nye prosjekter som jeg ikke vet hva blir ennå. Jeg har bare så lyst til å begynne med noe nytt.

13 kommentarer:

mayeliz sa...

Sokker er jo alltid nyttig å ha :-)
Men selv liker jeg ikke så godt å strikke sokker (syntes det er kjedelig, hehe). Men noen par i året blir det jo :-)
Dine så jo riktig pene ut...
Ha en flott sommerkveld

Rapunsel sa...

Ble fine!
Kjenner litt igjen dilemmaet med å bli helt ferdig med to helt like sokker;)
Likte hobbyrommet ditt!!!

Felisi sa...

Sokker ER morsomt! Forsto det ikke først jeg heller, før jeg fikk prøvd meg på tynt garn og engelsk oppskrift :)

Strømpen var lekker, den må du lage en til av, selv om det er in å gå med ulike sokker ;)

shygirl sa...

Lekre sokker! :-)) Kjenner meg igjen i det med å strikke nummer to, ja. :) Har lurt litt på å kjøpe den sokkeboken fra dsa men ikke kommet så langt ennå, har plutselig fått sokkestrikkelyst. :-)
Flott hobbyrom du har fått deg, synes den bokhylla er kjempefin og den rommer utrolig mye. :-)

Ha en fin dag. :-)

Tani sa...

Synes sokkene dine ble kjempe fine!!Jeg er også bidt av sokke-strikke-basillen.Det er jo så mange lekre sokke-oppskrifter !! Ha en flott dag videre.
Klem

Frk. Chilli sa...

Sokkene du har strikket er jo kjempefine:-) Om de blir par av dem vil jo tiden vise;-) Syns og toeren er kjedelig, men på Monkey sokkene var det faktisk ikke så galt:-)Raggsokker er dødskjedelig...

Strikkebesta sa...

Ja, no er du hekta! Er sikker på at det blir mange par med strømper og tjukkelestar slik strikkekapasitet som du har:)

Anonym sa...

Hei Fine sokker du har strikket.Jeg liker godt og stikke Russesokker.Sikker på at det har blitt opp i tusen sokker til sammen.Ha en fin dag.Bodil

Tani sa...

Tusen, tusen, tusen takk for den fantastiske gaven/premien.Det tror jeg er det mykeste garnet jeg noen gang har kjent på.Gleder meg til å prøve det ut!Igjen, hjertelig takk!!Ha en fantastisk dag videre! Klem Tanja

Jane sa...

Flotte sokker du har strikket da! Pipestilker sier du... syns bena dine ser veldig så normale ut jeg. Har funnet meg et sokkemønster jeg også, så starter opp snart, men har noen UFO`er jeg må ferdigstille først.

Tani sa...

Hei, ville bare snuse innom å si god helg, og at det ligger en award til deg på bloggen min! Klem Tanja

Rapunsel sa...

Hallo! Og takk for tipset. Hadde faktisk sett på den tidligere i dag. Tunikaen er veldig fin den.
Masse spennende i Lingerie-boka!
Har så langt sett meg ut to spennende modeller.
Ha en god helg!

strikkedilla sa...

Så fine sokker. Det får man aldri nok av. Er ikke så veldig glad i sokker, men noen blir det. Mye fint baby/barnetøy i bloggen din.